اطلاعیه های مهم

توجه:این وب سایت صــرفا جهت اطلاع رسانی به هموطنان عزیز طراحی شـده است و از مجموعه سایت های زیر مجموعه خودرو فرســـوده khodrofarsoodeh.com میباشد. کلیه متقاضیان گرامی میتوانند جهت ثبت نام خودرو فرسوده خود اینجا(www.khodrofarsoodeh.com) را کلیک نمایند.

افزایش حبابی قیمت خودروهای فرسوده اصفهان

دوشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۶ ۰۷:۰۹

خودرو فرسوده اصفهان – در ماههای اخیر شاهد افزایش قیمت خودروهای فرسوده بودیم که به عوامل مرتبط با افزایش و پیش بینی بازار پیش رو می پردازیم.از مسائل درون صنفی که بگذریم انتخاب دولت جدید بر اساس حرکت تورمی می باشد که به هرحالت قیمت خودروهای فرسوده از آن مستثنی نمی شود.انتخاب تورم به جای رکود انتخابی است که همه ارکان صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد. افزایش قیمت تمام فلزات رنگی هم در این چارچوب بوده است.
قیمت لاشه خودروهای فرسوده نیز به جهت این تورم و افزایش قیمت بالا رفت. این که تا کجا حرکت کند به برنامه دولت بر می گردد و کمتر در چارچوب سیاستهای صنف خودروهای فرسوده می گنجد.پس ما حتما افزایش قیمتی بسته به تورم اجباری خواهیم داشت.

اما حکایت دیگر افزایش قیمت به نابسامانی های درون صنفی مراکز اسقاط می باشد.برخی از مراکز به جهت افزایش انگیزه مالکان خودروهای فرسوده از سود خود کاسته و بر قیمت خودروی فرسوده اضافه کرده اند این افزایش قیمت دوامی ندارد.صنف ۲۰۰ واحدی خودروهای فرسوده انقدر بزرگ نیست که هرکسی به هر طریقی بخواهد مسیر کسب و کار را توسعه دهد مگر با هماهنگی تمام صنف.چراکه به محض تغییر عملکرد از طرف دیگر همکاران شناسایی و با آن برخورد خواهد شد.

مراکز اسقاط به جای اینکه به وارد کننده فشار بیاورند و قیمت گواهی اسقاط را به مبنای اصلی خود یعنی ۲۵۰۰۰۰۰ تومان برسانند ،از قیمت لاشه کم کرده و به فروشنده خودرو فرسوده دو دستی تقدیم می نمایند.این کار نه تنها به رشد مرکز کمک نمیکند بلکه در کوتاه مدت بمشکلات خود و صنف را افزایش میدهد.
در مقاله بعد به راهکارهای مدیریت قیمت و چگونگی قیمت گذاری در انواع محصولات و خدمات صنعتی می پردازیم…ادامه دارد